GERÇEK VE SIRADIŞI BİLGİLER,İLGİNÇ HİKAYELER VE ÖZGÜN YORUMLARLA SİTEMİZ HİZMETİNİZDEDİR...

23 Nisan 2013 Salı

EBU EYYÜB EL-ENSARİ (R.A)

   Rasulullah(s.a.v) efendimizin mihmandarı...İstanbul'umuzun manevi bekçisi,aziz misafir Ebu Eyyüb El-Ensari(r.a) Hazrec kabilesine mensuptur.İsmi Halid,künyesi Ebu Eyyub'tur.
   Hicretten iki sene evvel Akabe'de müslüman olan Ebu Eyyüb(r.a),sevgili peygamberimizi Medine'ye hicret ettiklerinde yedi ay evinde misafir etme şerefine ermiştir.Ziyaretçilerine ikramlarda bulunmuş,ashabına sofralar hazırlamış,aşkla şevkle hizmet ederek özel duasına ve sevgisine mazhar olmuştur.
   Ebu Eyyüb(r.a) anlatıyor"Akşamları yemek hazırlar,Rasulullah'a takdim ederdik.Bir keresinde sarımsaklı bir yemek hazırlayıp gönderdik.Kaplar geri geldiğinde Rasulullah'ın yemeğe el sürmediğini gördük.Merak ve endişe ile Rasulullah'ın yanına çıktım ve "Ey Allah'ın Rasulü:Bu defa yememişsiniz."dedim.Rasulü Ekrem(s.a) Efendimiz"Ben niyaz ve ibadetle meşgulüm.meleklere eziyet vermek istemem.yemekte sarımsak kokusu vardı.Onun için yemedim.Siz yiyiniz."buyurdular.
   Ebu Eyyüb(r.a) da "Sizin hoşlanmadığınızdan ben de hoşlanmam" diyerek Rasulullah'a olan muhabbet ve teslimiyetini ifade etmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder