GERÇEK VE SIRADIŞI BİLGİLER,İLGİNÇ HİKAYELER VE ÖZGÜN YORUMLARLA SİTEMİZ HİZMETİNİZDEDİR...

29 Nisan 2013 Pazartesi

VI.MEHMET VAHDETTİN(1861-1926)

   Osmanlı İmparatorluğu'nun 36. ve son padişahı ve 115. İslam halifesidir.Sultan Vahidettin'den sonra padişahlık kaldırılmış,fakat İslam halifeliği saltanatı Abdülmecit tarafından devam ettirilmiştir.
   Sultan Abdülmecit'in sekizinci oğlu ve kendisinden önce tahta geçen V.Murat,II.Abdülhamit ve V.Mehmet Reşat'ın küçük kardeşidir.
   Çok küçük yaşta anne ve babasını kaybetti.Sultan Abdülmecit'in ikballerinden Şayesta Hanımefendi tarafından büyütüldü.Tahta geçiş sıralamasında çok aşağılarda olduğu için gözden uzak bir yaşam sürdü.Gençlik yıllarında gizlice medrese derslerini takip etmiş,bu özelliği ile tahta çıktıktan sonra kendisine arz edilen şer'i konulara müdahale edebilecek derecede yetkinleşmiştir.
   1917 Aralık ayında yaveri Mustafa Kemal Paşa eşliğinde beş haftalık Almanya seyahatine çıktı.3 Temmuz 1918'de Sultan Reşat'ın ölümü üzerine 57 yaşında tahta çıktı.Tahta çıkışından kısa bir süre sonra şöyle dediği anlatılır:
   "Ben bu makam için hazırlanmadım.Çocukluğumdan beri vücutça rahatsız olduğumdan layıkiyle tahsil edemedim.Yaşım kemale erdi,dünyada bir emelim kalmadı.Biraderle hangimizin evvel gideceğimiz malum olmadığından bu makamı bekleyişte değildim.Fakat takdiri ilahi böyle teveccüh etti,bu ağır vazifeyi deruhde eyledim.Şaşmış bir haldeyim,bana dua ediniz."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder